Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers



Monday, July 20, 2009

Hijau Lamanku.....




Sorry lama tak update blog ader course kat luar.Amacam leh pakai gak tangan aku nie menanam pokok...yeh2 idup rupenyer ingatkan tggl batang ajer.Tahun lepas aku mula pindah kat rumah nie.Mula2 pindah usahkan pokok merimbun..dahan pokok pun tak der.Lalang ajerlah yg menyambut aku.Dari situlah sikit2 aku korek semua tanah2 & isi pasu dgn menanam daun2 kunyit & Pandan.Tapi cik serai aku tanam kat tanah..alah bukan aper orang2 tua niekan suka kalo datang umah ader pokok2 macam2 nie..katanye senang tak yah li kat kedai.Walaupun aku mmg tak der asas bercucuk tanam aku gah kan jugak belajo dari nyonya kat nursery tu.almaklum aku nie single lagi laki mmg tak der...alhamdullilah semua idup hasil dari tangan aku nie...sejuk kata orang2 tua.

Bermula dari tanam di pasu aku bercita2 utk memenuhkan ruang tanah yg sekangkang kucing depan umah aku tu...bukan aper tanah yg sekangkang kucing tu yg temasuk dalam loan umah ngan bank...itu semua di kira..jadi aku pun menghayunkan cangkul yg kecik molek ..sesuai utk girl mcm aku nie...aku tarah semua tanah2 yang keras...buang semua batu2 dari zaman indon buat umah nie....beli rumput ala2 karpet stadium bola sepak tu..sedikit pokok2 tah aper namernyer..malu nak tyer nyonya kang di label nyer mulut tempayan..tak nak den.Harga boleh tahan tapi setelah aku bedal cakap cina sikit2 cmpur mat salleh ..harga deal.

Ari ni lebih kurang 1 bulan ++ akhirnyer hasilnyer dapat di lihat. Cuma rumput orang sebelah tu tak reti2 nak potong.Nak aku cabutkan cakap....aku leh gondolkan semua...
Lepas nie aku try lak nak buat "MINI KOLAM" kat garage kete aku...doakan & nantikan yer...

No comments:

Post a Comment