Saturday, August 29, 2009

... MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA ! ...




1 Malaysia

Salam Merdeka...tggl beberaper jam ajer lagi kita akan menyambut Hari kebangsaan yg ke-52 tahun..tak mcm tahun2 yg lain..tahun nie cukup istimewa coz ia jatuh pada waktu umat islam sedang mengerjakan ibadat berpuasa so tak derlah perarakan mcm biasa di [PutraJaya]...yg sedang2 ajer lah....janji negara aman n damai..
Hi5 Emoticon

tgh bersemangat patriotik nie...macam biasa ar nak nyanyi gak...
leh kan wokey cepat....sedia...1 2 3...lalalala

Hi5 Emoticon
merah membara semangat waja
putihmu bersih budi pekerti
kuning berdaulat payung negara
biru perpaduan kami semua

puncak dunia telah ko tawan
lautan luas telah ko redah
membawa semangat jiwa merdeka
semangat jaya kami warganya

emapt belas melintang jalurnya
semua negeri dalam malaysia
satu suara satu semangat
itu sumpah warga berdaulat

jalur gemilang di bawah naunganmu
jalur gemilang kami semua bersatu
perpaduan kedaulatan
amalam murni rakyat malaysia

jalur gemilang megah kami terasa
jalur gemilang kibarkanlah wawasan
merah,putih,biru,kuning
jalur semangat kami semua
[2x]

berkibarlah,berkibarlah,berkibarlah
jalur gemilang

Hi5 Emoticon
aduiii semput nyawa den lepas nyanyi nie[posa]..lagu patriotik nie tak sama nyanyian nyer ngan lagu2 karaoke..
disebabkan daku ini mmg minat sejarah zaman2 sekolah n cinta2 monyet dlu..mcm nak sharelah ngan followers n bloggers nie pasal bendera yg selalu kiter tgk n asal usulnyer..mgkin ader yg dah tahu ..dan mgkin gak yg [kureng] amik tahu..hihihi
Hi5 Emoticon
jeng..jeng...jeng..ta ra..inilah dia zaman2 sekolah dlu nyanyi sambil tgk tiang bendera..


kisah di sebalik flag nie mmg panjang berjela..akan daku pendekkan amik yg terkini pyer flag lah[Malaysia]..
di cipta oleh seorang arkitek muda yg waktu tu berumur 29 tahun.Dia adalah [En Mohamed Hamzah] dari Johor yg juga bekerja di Jabatan Kerja Raya[zaman dlu JKR]
..tapi lepas tu ader lah beberaper kali di modified ar lepas tu..hinggalah jadi yg la nie...Beliau pun sudah kembali ke rahmatullah pada umur 73 tahun[1993]..jasa yg harus di kenang sampai biler2....



p/s: esok tiada aper2 plan...ari nie drive terus ke rumah parents di kota tinggi..daddy ajak anak2 dia naik bot..ader maser nak tgkp udang kara...emmm bestnyer..
Hi5 Emoticon
SELAMAT HARI MERDEKA!!
KIBARKA
N JALUR GEMILANG!!


No comments:

Post a Comment